Khamis, 14 Oktober 2010

Sepi sekeping hati


Setelah sekian lama aku menyendiri
Baru hari ini imanku berbicara
Ya Allah…
Kenapa aku dapat merasakan hubungan kita semakin dingin?
Kenapa aku tidak lagi dijemput untuk menjadi tetamu TahajjudMu?
Kenapa setiap hari yang kulalui terasa sepi?
Aku amat menginginkan suasana yang diliputi kasih sayangMu.
Apakah dosaku, Ya Allah?
Apakah dosaku, Ya Rahman?
Apakah dosaku, Ya Rahim?
Tolonglah tunjukkan aku jalan-jalanMu.
Jalan untuk menuju redhaMu
Jalan untuk menuju SyurgaMu
Pimpinlah diriku untuk ke sana
Ya Allah…
Berikanlah aku kekuatan untuk menyeru manusia di sekelilingku
Agar mereka kembali mengamalkan ISLAM secara keseluruhan
Agar mereka kembali beriman kepadaMu seluruh jiwa dan raga
Agar mereka tahu bahawa dunia ini hanya sementara
Hanya akhirat negeri yang kekal abadi…
Bantulah aku untuk mengembalikan semula
Roh para mujahid dan mujahidah silam ke dalam diri umat Jahiliah era moden ini…
Ya Allah…
Aku tidak kuat untuk melakukannya seorang diri…
Aku amat merinduimu, Ya Allah
Aku amat merinduimu, Ya Rahman
Aku amat merinduimu, Ya Rahim
Jadi, apakah yang harusku lakukan?

Tiada ulasan: